Blog

Home / Articles d'opinió  / Tens una estratègia en teletreball consolidada i segura?
estrategia-teletreball

Tens una estratègia en teletreball consolidada i segura?

La situació actual ens ha obligat a canviar la nostra forma de treballar. Tenir una estratègia en teletreball és clau per seguir sent competitius i seguir donant servei als nostres clients.
Hem superat aquesta primera onada de crisi de la millor manera que hem pogut, alguns amb més o menys recursos i d’altres amb més o menys encerts.

Ara però, és el moment de reflexionar, d’analitzar i  definir una estratègia en teletreball sòlida que ens doni seguretat i competitivitat a l’organització.

 

Les empreses i administracions que tenien una estratègia en teletreball han pogut continuar treballant.

Una de les conclusions més clares que hem vist aquests dies és que aquelles organitzacions que tenien els deures fets des de fa temps, pràcticament no han vist afectada la seva activitat.

L’aposta que moltes empreses van fer en el seu dia per migrar les seves dades i servidors al núvol han pogut seguir treballant sense gaires inconvenients.

Disposar d’una eina col·laborativa amb garanties és clau per a tota organització que vulgui combinar el treball presencial amb el teletreball. G Suite o Office 365 ens donen eines per disposar d’un correu professional amb sincronització d’agendes, compartiment de fitxers i de videotrucades, entre d’ altres avantatges.

 

Els ciberatacs, la gran amenaça

Sens dubte, poder combatre la ciberdelinqüència és el gran repte de totes les organitzacions. Poder teletreballar amb seguretat és clau per poder donar la confiança necessària als usuaris i equips directius.

Durant aquesta crisi s’han vist incrementats els ciberatacs aprofitant els forats de seguretat que es poden presentar quan treballem des de casa o fem servir dispositius personals per accedir a les dades de la feina.

Un bon exemple ha estat l’augment significatiu de campanyes de suplantació d’identitat (phishing) que s’ha produït durant aquest període. Si això ho afegim escenaris on les organitzacions han apostat per teletreballar amb equips personals sense aplicar les mesures adequades, es pot convertir en un forat de seguretat molt greu i que pot comprometre les dades privades.

 

Detectar punts febles

És vital doncs, que els equips directius es reuneixin amb els tècnics informàtics per valorar aquestes primeres setmanes. Algunes de les preguntes que ens hauríem de fer són:

  • Quins han estat els errors més habituals?
  • Hem tingut algun problema de seguretat?
  • Sabem si els nostres usuaris segueixen el protocol establert?
    • Tancar la sessió després de la jornada laboral.
    • No compartir la sessió de feina amb altres membres de la família.
    • Tenir cura de les contrasenyes.
    • Connectar-se des d’entorns segurs i no des de xarxes wifi obertes o d’altres establiments.
  • Els nostres usuaris s’han connectat a través de VPN segures o han fet servir alternatives poc fiables?

 

Formar al nostre equip

Una part molt important per a que tota estratègia en teletreball i tots els protocols en seguretat funcionin és formar als usuaris.

Sabem que hi ha un departament d’informàtica o un proveïdor que els donarà suport, però els usuaris seran els primers que es trobaran amb el problema quan es presenti, i per tant, han de poder distingir un mail segur d’un phishing i han de saber com respondre davant els problemes més freqüents de cada organització.

 

En què us pot ajudar Qualtic per definir una bona estratègia en teletreball?

Durant aquesta crisi hem estat gestionant l’adaptació al teletreball de forma segura en moltes organitzacions, assessorant-les i acompanyant-les en tot moment. Sabem que cada situació és diferent, per això ens adaptem a cada client oferint-li la solució més adient.