Blog

Home / Notícies  / Quines són les tendències en ciberseguretat per aquest any 2022?

Quines són les tendències en ciberseguretat per aquest any 2022?

La digitalització ha augmentat durant la pandèmia de COVID-19. L’ús global de serveis com la videoconferència s’ha multiplicat per deu. A mesura que augmenta l’ús de les eines digitals, també el fan la quantitat de dades creades. El Banc Mundial estima que, per a aquest 2022, el trànsit total anual d’Internet augmentarà aproximadament un 50% respecte als nivells de 2020, aconseguint els 4,8 zettabytes. Perquè es facin una idea, si s’emmagatzemessin 4,8 zettabytes en DVD, la muntanya seria prou llarga com per a donar sis voltes a la Terra.

La pandèmia també ha mostrat l’interconnectades que estan totes les empreses i com l’augment de la digitalització ha empès a la població mundial a una nova trajectòria d’amenaces i atacs cibernètics. En 2021, es van veure atacs a infraestructures crítiques i com la ciberseguretat d’una empresa pot tenir un efecte en cascada sobre moltes altres, des dels clients directes fins als consumidors finals, al llarg de tothom.

Tenint en compte els continus desafiaments cibernètics, quines són les principals percepcions, preocupacions i prediccions per a aquest 2022? Aquestes són les tendències tecnològiques més estratègiques que les organitzacions han de tenir en compte per a impulsar el creixement i la innovació i que fomentin la ruta digital.

  • Intel·ligència artificial generativa: Aquesta és una de les tendències més potents i visibles que escoltarem aquest nou any que comença i que consisteix en mètodes d’aprenentatge automàtic o machine learning que aprenen de les dades i els utilitzen per a generar nous continguts completament originals i realistes.
  • Empreses distribuïdes: A causa de l’augment del treball remot i híbrid a conseqüència de la pandèmia, la qual continuarà afectant les nostres vides de molt diverses formes, les empreses que sempre han partit d’un model tradicional de treball centrat en l’oficina estan evolucionant cap a un model de treball distribuït en el qual els treballadors poden trobar-se geogràficament en llocs dispersos.
  • Plataformes natives en el núvol (CNP): Les noves i urgents necessitats sorgides en els dos últims anys han accelerat l’adopció del núvol a tot el món. Les plataformes de cloud natiu o CNP per les seves sigles en anglès seran clau al llarg de 2022 per al lliurament de capacitats en qualsevol lloc. Aquestes plataformes serviran com a base per a més del 95% de les noves iniciatives digitals en 2025.
  • Sistemes autònoms: Unes altres de les tendències protagonistes que veurem l’any vinent són els sistemes autònoms. Aquests són sistemes físics o de programari autogestionables que aprenen dels seus entorns i que poden modificar dinàmicament els seus propis algorismes sense una actualització de programari extern, podent adaptar-se ràpidament a les noves condicions que tinguin lloc.
  • Tècniques PAC la millora de la privacitat: Les tècniques PAC se suma a la llista de tendències tecnològiques en 2022 ja que aquestes tècniques protegeixen la informació personal i sensible a nivell de dades, programari o maquinari, i els comparteixen, agrupen i analitzen de manera segura sense comprometre la confidencialitat o la privacitat.
  • Malla de ciberseguretat: Actualment, les dades i els usuaris poden estar en qualsevol lloc el que requereix una arquitectura d’aquest tipus que ajudi a proporcionar major seguretat per a protegir les dades, independentment de la seva ubicació. Aquelles organitzacions que adoptin una malla de seguretat reduiran l’impacte financer dels incidents en una mitjana del 90%.
  • Enginyeria de IA per a millorar els desplegaments: els líders de les TIC lluiten per integrar la IA dins de les aplicacions, perdent temps i diners en projectes de IA que mai es posen en producció. Per això, serà necessari que adoptin enginyeria de IA com a enfocament integrat per a posar en funcionament els models de IA.
  • Experiència total (TX): TX és una estratègia comercial que combina les disciplines d’experiència del client (CX), experiència de l’empleat (EX), experiència de l’usuari (UX) i multiexperiència (MX). L’objectiu de l’experiència total és impulsar una major confiança, satisfacció, lleialtat i defensa dels clients i empleats. Les organitzacions augmentaran els ingressos i els guanys en aconseguir resultats empresarials de TX adaptables i resilients.

En definitiva, les tendències que seran clau durant aquest 2022 no afectaran a totes les organitzacions per igual ja que cada empresa és un món. Els responsables TIC hauran de decidir quines són les més prioritàries o impactants per a les seves organitzacions. ja que són ells els que han d’entendre els objectius comercials estratègics i a curt termini d’aquestes. En aquesta línia, des de Qualtic estan preparats per a assessorar en aquestes decisions i subministrar les infraestructures necessàries perquè tota decisió pugui ser realitzada amb èxit.