Les empreses canvien elecció de proveïdors TIC per a millorar la seva seguretat a causa de la pandèmia
El 70% de les empreses reconeix que la pandèmia ha influït en l’elecció dels socis TIC i els proveïdors de serveis de cara al futur, segons un recent informe, que analitza les noves prioritats corporatives, entre les quals es troben l’adaptació al treball híbrid i la seguretat.
La pandèmia ha tingut com a conseqüència un canvi en les prioritats de les organitzacions a tot el món, i un d’ells és l’establiment d’un nou model de treball, l’híbrid, que impacta directament en el futur del treball, la productivitat i la necessitat de protecció d’aquests entorns.
Segons una nova recerca realitzada per Omdia, el 68% de les empreses percep que la productivitat dels seus empleats ha augmentat arran d’implantar massivament el teletreball, i el 35% afirma que té mètriques que el demostren clarament. Arran d’això les empreses estan replantejant-se la seva estratègia de treball, i aquesta recerca revela que el 58% dels empleats espera treballar principalment a la seva casa o sota modalitats híbrides.
Aquest canvi està sent molt positiu, però ha elevat la preocupació per la seguretat informàtica, ja que ampliar així la superfície d’atac genera nous riscos que han de ser atesos. Per això, les dues principals prioritats de les empreses en matèria tecnològica de cara a l’era postpandèmica són la seguretat (58%) i el treball híbrid (55%). I en tercer lloc han empatat les tecnologies i estratègies per a millorar l’experiència del client, els processos comercials i l’apoderament dels treballadors que estan primera línia (49%).
A Qualtic s’han analitzat aquestes dades i, des del seu equip d’especialistes en TIC i ciberseguretat, confirmen aquestes estadístiques en explicar com el món del treball ha experimentat un canvi significatiu a causa de les interrupcions provocades per la pandèmia. En aquesta línia, la seva tasca com a formadors els permet assegurar que “les empreses han de reinventar-se per a crear entorns productius, segurs i empoderadores per als seus empleats. És hora de centrar-se menys en el lloc de treball i més en l’experiència dels empleats”.
Segons els experts, ara és més important que mai enfocar-se en les persones, els processos i la tecnologia. Per a això és necessari elaborar estratègies i dur a terme inversions centrades en optimitzar el valor de les persones, els processos i les tecnologies, i a reinventar els models de negoci. En aquest camí és fonamental envoltar-se dels socis tecnològics adequats, que siguin capaços d’alinear-se amb les necessitats de l’organització.
Aquest estudi revela que el 70% de les empreses reconeix que la pandèmia ha influït en l’elecció dels socis TIC i els proveïdors de serveis de cara al futur. I el 50% dels enquestats diu que l’elecció adequada dels proveïdors de TI ha estat fonamental per a establir les bases de la transició cap al treball remot.
Per a dissenyar els futurs entorns de treball les organitzacions estan buscant socis que els ajudin a seleccionar l’arquitectura i les tecnologies de la informació més adequades per al seu cas concret. I també per a comprendre millor l’impacte de la digitalització en la seva indústria i poder alinear millor les estratègies comercials i digitals.